Kött tips!!!!!

Assååååå mååååste bara få dela med mig av ett stek/kryddtips till kött. Det blir himmelskt gott! (Ej glutenfri).
Jag använde mig utav oxbiffar, en billigare variant utav oxfilé. Detta kött brukar i värsta fall vara ganska segt, men inte om man steker som MOI! Hihi.
Börja med att klicka en STOR klick smör, köttet ska nästan simma i smöret. Häll i soya i stekpannan, rätt mycket. Salta köttet rätt väl, krydda med vitpeppar och lite grillkrydda. Köttet ska vara lika mjukt som nästippen, alltså ca 1 min på varje sida. Det blir hiiiiiimmmmmeeeelskt GOTT!!!!!!! Filip älskade det och då är jag grym...... Med tanke på att han är väldig kinkig med maten, haha.
Och detta är inte glutenfritt pågrund av soyan, men man kan byta ut soyan mot Colorit för att få till färgen. Tillför ingen smak alls, utan då får man bara salta lite extra.
Waaaa, ska som sagt på twilight ikväll. Självklart längtar jag till filmen men själva snackset är väl inte att klaga på......

Misslyckat försök till en gölligöll bild.... (Ursäkta vårt fina kök, vi ska göra om. Har inte hunnit den än!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!